VazgectimSenden

Ana Sayfa

Resimler Yazılar Şiirler Hobby Astroloji Biyografi Atatürk Köşesi

Forum

Yemek Tarifleri

Avatar Arşivi

Emoji ifadeleri

İsim Anlamları

Testler

Yerli Şarkı Sözü

Yab. Şarkı Sözü

E-Kart Alışveriş Webmaster Hava Durumu Sanal Doktor Cins-i Latife Büyücülük Rüya Tabirleri
Aşk Doktoru Sanal Çiçek Çocuk Bölümü Bilgi Yarışması Meslek Rehberi Downloads Flashlar Resim Yükle
Üye Ol Aktif Konular Üyeler Arama

>> Üye Girişi Yap

 Tüm Bölümler
 Resimler
 Düşünen Adam ve hikayesi
Sayfalar:
       1  |  2      Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
Yazan  
Arı abi
Kendi halinde Admin


Bermuda
12016 Cevap

  




Rodin’in onca heykeli varken “Düşünen Adam” heykelinin kopyasının akıl hastanesinin bahçesine dikilmesi fikri, 1950’li yıllarda başhekimlik yapan Fahri Celal Göktulga’dan çıkmış. 1953 yılında bir dergide heykelin fotoğrafını gören Başhekim Göktulga, heykelin yapımı için orada yatan hastalardan heykeltıraş Kemal Künmat’a ricada bulunmuş. Aslında güzel sanatlar mezunu olmayan, Bakırköy’de yaşayan Künmat, eli yatkın olduğu için Rodin’in eserini yapmayı kabul etmiş. Bakırköy’deki taş ocaklarının birinden çıkartılan devasa kaya, askeri birliklerin de yardımıyla bugünkü heykelin durduğu yere getirilmiş. Düşünen Adam’ı yontmaya başlayan Künmat, heykelin bitmesine az kala “Ben bu kadar emek harcıyorum, paramı isterim...” demeye başlamış. O dönem başhekim yardımcısı olan Faruk Bayülkem, Künmat’ın, Düşünen Adam için 40 bin lira istediğini söylüyor. Başhekim maaşının 400 lira olduğu günlerde zaten ‘heykel ödeneği’ olmadığı için Künmat’ın talebi geri çevrilmiş. Bunun üzerine alıngan heykeltıraş, heykelin elini çenesine koyduğu kolunu yapmadan öylece bırakmış. Göktulga, Künmat’ın hastanede çekip gitmemesi için ikna edilmek üzere Bayülkem’i görevlendirmiş. Künmat’a para verilmemiş ama özel odalarda yatırılmış, gömlek alınıp hediye edilmiş. Bakırköylü Rodin, emeğinin karşılığını alamayınca heykeli öylece bırakarak gitmiş. Heykel 6 ay boyunca kolsuz beklemiş.

Hastane yönetimi kara kara düşünürken, depresyon tedavisi için hastaneye yatan Yüzbaşı Mehmet Pişdar, heykelin kolunu tamamlayabileceğini söylemiş. Bayülkem, heykelin diğer yerlerini de bozmasından korktuğu Yüzbaşı’ya başka bir kaya parçası vererek bir kol yapmasını istemiş. Yüzbaşı güzel bir kol yapınca, Düşünen Adam yeni ustasına havale edilmiş. Hastane yönetimi “Heykeli tamamlarsan taburcu olacaksın.” diye vaatte de bulunmuş. O da kabul etmiş. Bakırköy’deki Düşünen Adam’ın elini çenesinin altına koyduğu, dirseğini de dizine dayadığı sağ kolu işte bu yüzbaşı tarafından tamamlanmış. Yüzbaşı, heykeli tamamladıktan sonra gerçekten taburcu edilmiş.


Bazen Doğru o kadar yanlış olur ki, hayallerinizden bile vazgeçersiniz.
esoes_1985
S.o.S.


Turkey
7643 Cevap

Vaayy tarihçesini bilmiyordum..

İyi bir bilgiydi :)

VazgectimSenden
Ne Büyük Mutluluksun Sen


Turkey
32274 Cevap

desene bu heykelde bile usulsüzlük var :)

Kül Kedisi
Uzaklarda/Ötelerde


Yemen
24472 Cevap

Vay be:)
Arı Abicim nerden aklına gelir böyle bilgilendirmeler, şaştım:)

hheidi
HUzUrUM :)


Germany
2767 Cevap

çok ilginç gerçekten :)
penguen06
zamansız üye:((


Turkey
490 Cevap

düşünen adam heykelinin akıl hastanesine konulması ayrı bi gaflet.
çoğumuz bu yüzden düşünmekten korkuyo herhal.

BuRuK
boşverdim


Turkey
1363 Cevap

akıl hastanesine yakışır bi heykel bence.
hikayesini ben de yeni duydum.

Viran
Üyecik


USA
165 Cevap

heykele baktigimda okadar huzun dolu dusunceli fikirler haykiriyorki.

kaçak_üye
Üyecik



220 Cevap

Vayy Bee :) Saol Abi Bilgi İçin..
The_Endlesss
''...''


Turkey
2698 Cevap

ilginç.


DipNoT
.


Turkey
7164 Cevap

anaaaammmm :OOO

guL
Asi ve UkaLa Üye



11394 Cevap

böyle yanfiri bir fikir yine bir askerden, şaşırmamak lazım

sempol
Fatih'in Fedaisi


Turkey
2419 Cevap

düşünen adamı bide yapanı düşünücem şimdi sanki hiç düşünecek bişeyim yokmuş gibi...ama hikayesini öğrenmem iyi oldu ilginçmiş gerçekten

armiyan
oğluşuna aşık :)))))


Turkey
900 Cevap

nasıl yapıldığını öğrendik ama neden düşünen adam arı abi?
:))))))


Connecting
avrecrin


Turkey
6154 Cevap

peki buna elbise gibi bişey yapılmaması o Künmat delisinin fikrimiymiş ki acep :p

masalgibi
masalgibi


Turkey
644 Cevap

:))))
hey allam ya con inan tam bi testırsın arkadaşım tam :)))

ben son kısmı tam olarak bilmiyodum öğrendim :)))

çok faydalı bi arısın gerçekten :)))

Bu Konu ile ilgili 2 Sayfa:
       1  |  2      Önceki Sayfa | Sonraki Sayfa
 
 
 


Bölüm atla:

Reklam Verin | Reklam Alın | Gizlilik Politikası | Hak ihlali Bildirimi | Site Kuralları

     Sayfa Başına Git